Vilar det en förbannelse över vår PC?

Datorn som kom hem från tredje besöket på verkstad dagen innan vi åkte på semester. Jag avstod ifrån att koppla ihop eländet. Förmodligen visste jag att det skulle bli problem. Igår hade jag inget annat för mig. Resväskorna hade ju forfarande inte kommit så vi hade inget att tvätta. Jag bestämde mig därför för att packa upp den och koppla in den för att se hur mycket av innehållet som eventuellt fanns kvar efter systemåterställningen. Och vad hände? Jo precis det jag befarat. Efter att ha fått en uppmaning om att göra en viruskontroll satt jag och stirrade på bildskärmen medan virusprogrammet sökte igenom datorns filer och efter några minuter svartnade bildskärmen och meddelandena "Monitor going to sleep" och "No input signal" avlöste varandra!!!! Jag hade mycket lätt att hålla mig för skratt och fick hålla hårt i skrivbordet för att inte totalt tappa fattningen. Nytt samtal till supporten, vilket i ordningen har jag glömt, med resultatet att burken skall tillbaka till serviceverkstaden för fjärde (4!) gången!

Kommentarer
Postat av: Lina Wretling

Kära faster, jag tror att det är dags att köpa en ny dator. Borde inte det bli billigare än att lämna in den gång på gång?

2008-08-12 @ 10:25:17
Postat av: Anitha

Haha, visst är vi tröga! Men, nej den ÄR ny, det är en riktig värsting! Och servicen är gratis, kostar bara en himla massa energi :)

2008-08-12 @ 18:29:19
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0