Anitha avslöjar en hemlighet till...

Underbara varannan tisdag!
Idag är det en sådan dag, varannan tisdag. Nu kan det avslöjas. Jag och MiML har en hushållsnära tjänst. Ja, faktiskt två om man räknar in fönsterputsaren som kommer två gånger om året. Jag gillar egentligen att städa medan MiML inte har en aning om hur det går till. Tycker dock att man med ålderns rätt kan skaffa sig vissa förmåner. Sedan en tid tillbaka har därför hushållet också hjälp med städningen några timmar varannan vecka. Och det finns F-skattsedel! 300 spänn i timmen kostar det och såvitt jag förstår är halva summan avdragsgill någon gång nästa år. Jag erkänner dock villigt att jag från början var helt inne på en "svart".  Har inte så många skrupler så faktiskt. Men sen kom jag att tänka på att om det nu skulle råka bli så att yngsta dottern faktiskt någon gång blir statsminister eller får någon annan tung regeringspost (jag har faktiskt sådana planer för henne) så skulle det ju inte vara så bra för hennes karriär om det avslöjades att morsan hade anlitat svart arbetskraft. Det roligaste av alltihop är att städhjälpen har exakt samma namn, både förnamn och efternamn, som sagda blivande minister. Och den blivande ministern har under sin uppväxt inte bidragit så vansinnigt mycket till hushållssysslorna, så jag känner det liksom att jag nu får lite kompensation. Alltså i alla fall en som heter likadant men gör det HON inte gjorde så mycket. Glasklar logig, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Marie

Så skönt för dig med egen städerska ! Det är du värd Anitha :)

2008-06-25 @ 22:31:42
Postat av: Anitha

Thank you, dear!

2008-06-26 @ 20:21:19
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0