Projektförberedelse pågår, fram med symaskinen

Förändring av arbetsrummet är ju sedan en tid tillbaka ett projekt på agendan. Jag sliter mitt hår och vet inte hur jag vill ha det. Rummet är ju ganska stort, 20 m2, kvadratiskt, skulle gissa 4x5 m. Nu är jag lite inne på att ha ganska rejält med garderober på ena långväggen, har hittat en på Ikea (of course), Pax Birkeland skulle kunna passa. Man får alltså fantisera ihop 4 meter :) Det bli ca 6 st.


På motstående vägg tänkte jag ett stort arbetsbord, eventuellt två likadana sådana här:


Om man har rejält med arbetsyta så får man rum med både datorn (om man har någon fungerande sådan vill säga) och eventuellt symaskinen. När jag nämnde detta igår kväll för MiML (Mannen i Mitt Liv, för nya besökare) så tittade han lite frågande på mig. Han har nämligen inte sett mig så ofta framför/bakom symaskinen. Detta kan möjligen hänga ihop med att hushållet de senaste åren varit i avsaknad av en sådan. Min yngsta dotter sa faktiskt för en tid sedan till mig att det var väldigt märkligt att en kvinna i min ålder inte hade någon symaskin. Detta har jag funderat lite över och när min hädangångne far lämnade efter sig en sådan så råkade den bli min. Nu skulle jag vilja att den fick en bra placering i hemmet. Med tanke på dotterns kommentar känns det också lite som att få till den felande länken i mitt begynnande (?) åldrande.

Något jag jag gruvar mig lite för i ovanstående projekt är allt det skruvande och allt jäkla emballage som skall tas reda på. Sen är det ju den detaljen att rummet redan idag har en del möbler som måste gå vidare i sina olika "karriärer". Den fulsnygga bäddsoffan har redan varit en vända på Blocket utan framgång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0