Vill storebror kontrollera mig?

På onsdag kan signalspaningslagen röstas igenom i riksdagen. Vad betyder det ?
Enligt Aftonbladet:
Mejl
All mejltrafik som passerar Sveriges gränser kan läsas av FRA. Det innebär att alla mejl jag skickar och tar emot kan övervakas av FRA.  
Internetvanor Drygt 2,7 miljoner har tillgång till bredband. Med den nya lagen får FRA möjlighet att kartlägga vilka sidor jag besöker. 
Fast telefoni  I fjol ringde svenskarna 215 miljoner samtal utomlands - totalt nästan 1,3 miljarder minuter. Även om jag inte ringer samtal utomlands kan inrikessamtalen vid högbelastning på näten dirigeras om till våra grannländer. FRA kan avlyssna allt.

Mobiltelefoni  FRA kan avlyssna 135 miljoner mobilsamtal som svenskarna ringde utomlands ifjol. Totalt 512 miljoner minuter. 
Fax (vem sjutton skickar fax idag?) Alla fax som skickas från Sverige till utlandet och även alla fax som tas emot från utlandet kan läsas och registreras.

...jag vet verkligen inte om jag vill ha detta!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0