En oönskad utveckling...

I Sifos senaste mätning visar det sig att Sverigedemokraterna har gått ifatt kristdemokraterna. De får båda 4,2 procent av väljarsympatierna. Lika mycket som jag som liberal välkomnar oppositionens tillbakagång (socialdemokraterna backar med 2,9 och vänstern med 0,7) så oroas jag över att sympatierna för sd växer. Dessvärre kan man säkert befara att dem kommer att utnyttja den rådande konjunkturen för att ytterligare spä på främlingsfientlighet och rasism. Signaler om detta har jag redan sett på en webbsida jag tittar på ibland och som oroar mig djupt, men som jag vägrar länka till.

Kommentarer
Postat av: Tobias

Vad pratar du för strunt? Vad vet du egentligen om Sverigedemokraterna? Har du läst partiprogrammet? Känner du någon sverigedemokrat? Varför måste du använda dessa tomma, intetsägande floskler som "främlingsfientlighet" och "rasism"? Vad vet du egentligen om problemen med brottslighet, massinvandring, mångkultur och islamisering som finns i Sverige idag? Är det "främlingsfientligt" och "rasistiskt" att vilja ha samma invandringspolitik som Finland eller Danmark? Du som "liberal", vet du om att folkpartiets systerparti i Danmark, Venstre, samarbetar med sd:s systerparti och har infört en ansvarsfull invandringspolitik? Vet du om att det är många skötsamma invnadrare som röstar på sd? Herregud, vad arg jag blir på sådana politiskt korrekta männsikor som du som förtalar vanligt folk och blundar för problemen i samhället!

2008-11-18 @ 02:36:22
Postat av: Anitha

Tobias, jag förstår inte riktigt var i mitt inlägg ovan du hittade något som kan kallas för förtal. Och ja, jag har läst partiprogrammet och det är främst den här formuleringen i sd-programmet som jag inte håller med om "Den mångkulturella samhällsordningen är i dag ett allvarligt hot mot den inre sammanhållning och stabilitet som utgör grunden för hela den solidariska svenska välfärdsmodellen". För övrigt räknar jag mig själv i högsta grad till sk vanligt folk.

2008-11-18 @ 18:00:39
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0