Mina vita drömmar...

Precis när jag nästan kommit i mål med "förvitningen" av vårt hem så slår Aftonbladet på med att det är svart som gäller!? Nu är ju inte jag en sån som måste följa trender (?) så jag tänker fortsätta på den vita vägen.

Det är för övrigt mer förknippat med min egen personlighet att föredra det ljusa framför det mörka, att se möjligheterna framför riskerna och alltså - det vita hellre än det svarta. Fånga dagen, inte natten! Det fungerar inte alltid, men oftast och jag skulle gärna önska att denna, min livsfilosofi, ville smitta av sig på alla i min omgivning. Det är tyvärr alltför lätt att fastna i det trista och sorgsna. Mitt eget liv har väl inte alltid varit en dans på rosor, men kommen så här långt i livet så är jag ändå övertygad om att det mesta som gått bra (och det har det mesta ändå gjort!) har gjort det tack vare en positiv attityd. Det finns så otroligt mycket att vara tacksam för, men dessvärre är det alltid lättare att ta fasta på motgångar än medgångar! Trots allt, det finns oftast en mening med allt, även om det inte allt

Jösses, så filosofisk jag blev nu! Har det hänt något? Ja, det har det. Inte mig själv direkt, men några i min omgivning som jag bryr mig om och vill väl.

Kommentarer
Postat av: Iron

Jag gillade de där sofforna och så blev jag glad att mitt matbord kändes lite trendigt. Men håller fullständigt med om att det vita är mycket finare. I morgon kommer väl nästa nummer av Vakre...... förresten. Kan knappt vänta!

2008-11-12 @ 21:41:03
Postat av: Anitha

Åhh, äntligen! Jag har kollat varje dag i Pressbyrån senaste veckan!

2008-11-12 @ 21:48:07
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: CrimsonAnna

Så spännande-jag tänker som du att jag är en sådan person som försöker vara positiv och ser lösningar istället för motgångar. Men jag föredrar svart framför vitt. Roligt att två människor kan tänka så lika men ändå olika:D

2008-11-13 @ 10:22:38
URL: http://metalanna.blogspot.com
Postat av: Iron

Jag är skittrött på Posten! Tidningen finns i affären före jag fått den som prenumerant!!! I Trosa fanns den innan helgen!

2008-11-16 @ 14:54:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0