Christine Schürrer fick livstid, Expressens reporter får inte Stora Journalistpriset!

Känner att jag löper en risk att anklagas för att ha utvecklat mig till en redig rättshaverist, men det må vara. Vissa saker berör mig mer, andra mindre! Inte helt oväntat dömdes idag arbogamörderskan, Max och Sagas banekvinna,  Christine Schürrer , till svensk lags strängaste straff.  Lite för lindrigt enligt min mening. Tack och lov har människan konstaterats vara frisk !? Vilket hon naturligtvis inte är. Ingen frisk människa begår ett så ofattbart grymt brott som att ta två oskyldiga barns liv! Expressens reporter  däremot kommer knappast att kvalificera sig ens till minsta lilla lokala reporterutmärkelse. Vilken total avsaknad av förberedelse! Den absolut sämsta intervjun jag hört på mången god dag! Snälla Expressen, var det nödvändigt att skicka en PRAO-elev på en så känslosam intervju?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0