Det behövs fler palliativa enheter - inte färre!

Enligt SVT kom ju beskedet om stora sparkrav och bland annat försvinner en vårdavdelning i Nyköping som tar hand om patienter som vårdas i livets slutskede. Nu skall det istället satsas på att dessa sjuka skall vårdas i sina hem. Med all respekt för att Sörmlands Landsting behöver spara, men uppenbarligen har ingen av de styrande i det sörmländska landstinget haft "förmånen" att vårda en ensam, dödsjuk nära anhörig i hemmet! Det har jag, så jag vet vad jag talar om! Ett förslag/beslut som ligger långt under värdighetsnivån. Vet hut!

Kommentarer
Postat av: IRON

Det var det bästa jag har läst på länge. Det som skrämmer mig mest av allt är att bli liggande hemma ensam, sjuk och försvarslös. Jag vet av egen erfarenhet och har maktlös stått vid sidan vid både min mors och fars dödsbäddar - och har hört alltför många andra berätta samma sak!! Bra rutet!

2008-10-10 @ 15:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0