MiML-tjänsteresa = kreativ helg!

Tror jag borde prata med någon terapeut om fenomenet, men varje gång MiML ska ut på tjänsteresa så börjar jag planera diverse olika förändringsprojekt i hemmet. Denna helg har därvidlag inte skiljt sig från andra. Knappt hade han, MiML alltså, satt sig i taxin till Arlanda förrän jag var på väg att hoppa i målarkläderna när jag fick ett sms från två vänner. "Vi sitter på Grappa...." Yours truly är ju inte sen att nappa. "Vill ni ha sällskap?". Ja, det ville dem. Eftersom dessa två killar är bland de trevligaste och bästa människor jag vet så gjorde jag så klart uppehöll i målningsplanerna och drog ner till Grappa (2 minuters promenad) för ett (?) glas vitt tillsammans med Urban och Johan. Efter en kort stund dök vännen Irja, nybliven hotelldirektör, också upp. Stämningen var verkligen på topp i en dryg timma innan Urban och Johan rusade för att ta 5-bussen hem till spenaten och jag tillbaka till målningen. Sånt borde man göra oftare!

Väl hemma körde jag raskt igång och det blev inte natti-natti förrän långt efter midnatt. MiML kommer som vanligt inte att känna igen sig/inte märka någonting förrän jag förklarar. Den här gången var det sovrummet som stod på tur. Ek skulle bytas mot vitt.  Så här blev resultatet....
         

Kameran ljuger inte säger MiML, men om bilderna ser ut som skit så är verkligheten desto bättre!

Däremellan har det hunnits med ett  varv på Åhléns och Hemtex, på det förstnämna inhandlades en sängkappa som jag kände ett absolut akut behov av, ett snabbt besök hos gravida sonhustrun Mia och ett par omgångar i tvättstugan. Den stora, stora nackdelen med att bo i hyreslägenhet är att man, om man inte vill ha tvätt hängande i badrummet, måste dela tvättstuga med ett gäng andra. Alltså, man får numera ta de tider man får. Och jag vägrar tvätt i badrummet!!! Till yttermera visso har jag dessutom informerats om att min blogg under dagen fått schavottera på socialdemokratiskt förtroenderåd i  Hälleforsnäs! Jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till detta faktum, men efter att ha funderat en stund så har jag bestämt mig för att ta det som en komplimang. De kan väl inta ha så kul på sina förtroenderåd så om jag på något sätt kan bidra till att höja stämningen så må det väl vara hänt. 

Avslutar med en bild på familjens, dvs MiML:s och mitt, matrum där den vackra spetsduken genomgått en tvagning inför kommande helgs middag med ett gäng förhoppningsvis glada (??) vänner.  Man vet ju förresten inte med Kari, med tanke på att MiML kommer att vara hemma. Hoppas dem kommer att kunna hålla sams den här gången! 
 På lördag kommer det förhoppningsvis inte att vara lika tomt på bordet. Välkomna förresten!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Wågström

Hej Anitha!

Vad fint det blev!



Jag måste informera dig om att din blogg verkligen inte schavotterade, tvärt om. Vi tyckte att du var modig som avslöjade att du röstat på en sosse i kommunvalet. Hasse blev riktigt glad.



Hälsar

Ann-Sofie

2008-10-12 @ 21:58:32
URL: http://annsofiewagstrom.wordpress.com
Postat av: Anitha

Skojade lite, jag ÄR modig, annars hade jag ju inte "kommit ut ur garderoben" så här.Tack för omdömet, jag kanske ska bjuda er på en middag nån gång.

2008-10-12 @ 22:01:59
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0