Kristallkrona eller icke kristallkrona?

Ett ämne som verkligen engagerar  omvärlden just nu är kristallkronor! Särskilt om den som inhandlat en sådan "dyrgrip" är politiskt förtroendevald. Eller för att låna ett uttryck av en annan "haverist" här i cyberspace, Ann-Sofie Wågström, "kristallkronor är politisk dynamit just nu". Visst, jag är med på att Landstinget behöver spara och visst, det kanske var lite taskig timing av Danielsson-Larsson. Men reaktionerna! För det första så anser jag att det bara är att tvärblåsa på fördomar. Såå himla lyxigt är det inte idag att ha kristallkronor. Finns faktiskt riktigt snygga för en hyfsat billig penning t ex på Haléns.

Och för det andra. Nu orkar jag inte räkna hur många kommentarer artikeln på ekuriren.se förorsakat, och tidningen har dessutom gjort om sin hemsida så den uppgiften framgår inte numera, men det är förbaskat många. Och de flesta av dem tillför inte mycket nytt i sjukvårdsdebatten.  Men jag menar, finns det inte större och viktigare frågor att uppröras över vad gäller den sörmländska sjukvården än att landstingets främste företrädare behöver upplysas på ett adekvat sätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0