Mera vitmålat...

Gårdagens loppisfynd har nu fått nytt liv. Spegeln, som var målad i någon bronsaktig färg, fick några strykningar med innegrund och på köpet fick taklampan en rejäl make over. Den har retat mig ett tag och efter ett tips på www.mininredning.se inhandlades sprayfärg. Jag tyckte att tjejen i färgaffären tittade lite konstigt på mig, kanske misstänkte hon att jag skulle ut och klottra? Icke. Här har seriössprayats i garaget. MiML var liite orolig för bilen, även om den faktiskt också är vi. Han tog det säkra före det osäkra och körde ut den. Vår hjälpsamme granne, Christer, assisterade så att jag kunde hänga upp lampan i takstolarna och sedan sprayade jag på för glatta livet. Så här blev resultatet.



Till på köpet så har jag idag också hittat möjliga nya bokhyllor (de mellanbruna skall ut!) på Ikea. Tror dessa kan passa perfekt... Nu gäller det att på ett smart sätt övertyga MiML!



Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Precis dom där bokhyllorna har jag tittat på till "biblioteket" i Bälinge där en hemsk körsbärsröd Billyserie förmörkar hela tillvaron. Men husets ägare MR L är nog ca 3000 ggr svårare att övertyga än MiDL!! Har inte vågat berätta om mina vita drömmar för honom ännu!

2009-08-02 @ 09:58:54
Postat av: Syster Yster

Glömde berömma dig för målningen och fyndet av spegeln!!! Supersnyggt

2009-08-02 @ 10:00:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0