Ett elddop väntar...

Imorgon väntar oss ett verkligt elddop. Även detta något av en ketchupeffekt. MiML och jag skall nämligen vara barnvakt. Inte åt ett barn. Inte heller två. Inte mindre än tre stackars gossar skall vårdas av oss. Det är MiML:s äldste son som visar oss detta förtroende. Jag är i skrivande stund lite osäker på omfattningen av denna syssla. Jag vet inte säkert om det är meningen att vi skall sitta uppe och vänta på föräldrarparet eller om vi skall övernatta i högkvarteret. Emellertid så är jag redan nu helt inställd på att det blir jag som kommer att få uppgiften att agera barnvakt, dvs verkligen vakta gossarna, medan MiML sannolikt kommer mera kommer att agera som bussige farfar och göra sitt yttersta för att sätta rejäl fart på dem! Må jag överleva helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0