Fy, vi har dun i våra täcken...

Sedan många år tillbaka håller MiML och jag oss varma med duntäcken i våra sängar. Varma täcken är en nödvändighet eftersom MiML så gott som varje kväll beklagar sig för att jag håller på att kyla ut honom. Jag envisas nämligen med att ha elementet avstängt och dessutom vädra före sänggåendet. Ikväll visar "Kalla fakta" i TV4 en film från Ungern och som har tagits i smyg och visar hur skrikande gäss plockas levande och de sår dem får under denna vidriga behandling sys ihop utan bedövning. Detta dun hamnar så småningom i produkter som säljs i Sverige, som t ex på Åhléns, Jysk, Sova och Sängjätten. Om jag inte minns fel är våra nuvarande inköpta på Hemtex (sannolikt inköpta på någon av deras ständiga reor), men det är väl inte någon garanti för att inte även detta dun kommer levande fåglar! Jag må vara naiv, men aldrig hade jag kunnat föreställa mig att  min sängvärme skulle vara resultatet av ett så ofattbart grymt djurplågeri. Nu blir det konstfiber hädanefter! Och så blir jag faktiskt förbannad ur två perspektiv till. Dels förväntar jag mig nu att EU tar Ungern rejält i örat och dels funderar jag på att ompröva den resa till Budapest som MiML har inplanerad till i slutet av maj!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag är totalt chockad av denna film. Så ofattbart att människor kan vara så befriade från känslor. Jag som också köpt mina täcken har inte kunnat sova inatt. Måtte det bli en riktig opinion mot dessa fruktansvärda brott! Dessvärre kommer det ett program från Kina nästa söndag!

2009-02-02 @ 22:18:02
Postat av: Anonym

Jag är totalt chockad av denna film. Så ofattbart att människor kan vara så befriade från känslor. Jag som också köpt duntäcken har inte kunnat sova inatt. Måtte det bli en riktig opinion mot dessa fruktansvärda brott! Dessvärre kommer det ett program från Kina nästa söndag!

2009-02-02 @ 22:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0