Jag säger bara - tandvärk!

Vaknade mitt i natten av att det värkte som bara den. Jag som för bara ett par veckor sedan klarat av den årliga undersökningen som ånyo visade total avsaknad av karies och hål! Däremot uppmärksammades jag på en pockande tandlossning och fick helt klart för mig att det är tandstickor som gäller. "-Du kan kasta tandborsten", deklarerade tandhygienisten, Carina! Jag trodde inte mina öron, men gick naturligtvis snällt hem för att återuppta tandstickandet! Jag, som för sådär 15-20 år sedan gjorde en megainvestering som gick ut på att jag bytte ut all gammal amalgam emot äkta guld vill ju gärna ha kvar tänderna - inuti käften! Dessvärre syns den kostsamma investeringen endast om jag gapar för full hals, ungefär som hos tandläkaren. Detta petande med tandstickor plägar dock framkalla en djävla inflammation i tandköttet och en sådan har nu bosatt sig i mitt gap. Det gör bara så in i h......s ont! Till yttermera visso påverkar denna inflammation även lymfkörtlar och allmäntillståndet så nu värker det överallt. Det kunde naturligtvis vara värre och det kommer förmodligen att gå över, men jag vädjar till min omgivning: Tyck rejält synd om mig. Inte för att det hjälper, men det gör det lättare att härda ut! Please!

Kommentarer
Postat av: Iron

Åh, vad jag tycker synd om dig, KRAM IRON

2009-02-12 @ 21:28:35
Postat av: Ann-Sofie Wågström

Hej uppsök läkare omedelbart! En kompis till min syrra dog bara lite drygt 30 år gammal strax innan julhelgen. Tandvärken/inflammationen satte sig på något vis i hjärtat.



Krya på dig

Kram

Ann-Sofie

2009-02-13 @ 18:15:00
URL: http://annsofiewagstrom.wordpress.com
Postat av: Anitha

Åh herreje, är det sant! Tack för din omtanke, Ann-Sofie!

2009-02-13 @ 18:26:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0