50-tals ångest...

Imorgon är det dags. För firmans fest-istället-för-julfest. När det bestämdes, vilket känns väldigt länge sen, drog undertecknad till med förslaget att vi skulle ha tema 50-tal. Kändes då heelt naturligt eftersom just firman under förergående år faktiskt haft sin 50:e födelsedag utan att det blivit vederbörligen firat. Sagt och gjort. Det som verkade a piece of cace i november har utvecklat sig till rejält ångestframkallande. Flera av mina kollegor har den senaste tiden ägnat sig åt att intensivstudera filmen Grease i jakten på den rätta inspirationen. En av dem såg filmen inte mindre än fyra gånger den gångna helgen. Jag befarar att 75 % av deltagarna kommer att dyka upp som Olivia och John. För egen del har jag övergått till plan B. Dvs en modifierad version av Plan A. Kvällens lilla studiebesök hos unga sonhustrun, och nu snackar vi expert!, tillförde dock ett antal väl passande accessoarer. Plan B hänger samman med att den unga sonhustrun har fel på ögonen och därför har varit helt övertygad om att hon minsann har garderoben full med passande kläder. Min syn (och självbild) är något skarpare. Den unga 50-talsexperten drar nämligen max storlek 34! Och små fötter har hon dessutom. Nu skall undertecknad därför imorgon, likt en av askungens elaka styvsystrar, hugga av ett stycke tå för att klämma in fötterna i ett par passande skor! Varför i hela friden kunde jag inte ha hållit käften?

En förhandsbild på hur det förmodligen kommer att te sig...  

Bilden föreställer förmodligen ekonomichefen och någon av våra fastighetsvärdar...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Undrar hur det gick...........

2009-01-25 @ 16:45:50
Postat av: Anonym

Över förväntan faktiskt. Bilder finnes på FB ;)

2009-01-25 @ 17:20:02
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0