Alf Karlman har gjort en "Ann Berglund"!

Höll så när på att sätta morgonkaffet i halsen. Kristdemokraternas lokale ledare i Eskilstuna, Alf Karlman, som inför 2006 års val hoppade över till Junilistan har hoppat vidare till en annan, kanske grönare tuva, Miljöpartiet (oj, där vitsade jag visst till det helt oavsiktligt). Karlman har uppenbarligen inte känt sig helt uppskattad av Junilistan och hoppas nu, som 75 -åring, på en mera framträdande position hos det lokala Miljöpartiet. Snacka om föryngring i politiken! Fast å andra sidan så är han ju faktiskt pensionär och som sådan skulle han ju kunna jobba gratis för sitt nya parti. Vilket i sin tur möjligen skulle kunna frigöra tid för dess lokala språkrör, fenomenet Björn Lymar, att jobba av några timmar på Volvo, där han faktiskt har sin anställning, men inte jobbar så mycket, men däremot ägnar en hel del tid åt att kasta skit på. Och så kunde Lymar därmed ägna lite tid att jobba på Metalls miljöarbete, som han för den delen också kastar skit på. Horeri av yppersta klass tycker jag.  Finns det förresten inte ett uttryck som låter som "man biter inte den hand som föder en"? I alla fall något liknande? Rätta mig om jag har fel, Harald Åström!

Nej, min princip har alltid varit att man skall kliva av scenen i god tid innan man blir ombedd! Ett råd jag gärna delar med mig av till Alf Karlman (kd), (hurfanmannuförkortarjunilistan), (mp) osv...


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie Wågström

Jojo, skam den som ger sig ;-)



Hälsar

Ann-Sofie

2009-01-15 @ 21:26:42
URL: http://annsofiewagstrom.wordpress.com
Postat av: Anonym

Om man har någon skam - så borde man nog göra just det. Ge sig alltså.

2009-01-15 @ 22:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0