GoStay, kapitel ?

Historien med vårt saknade bagage börjar bli hysteriskt fånig. I torsdags skulle det absolut komma, i fredags skulle det absolut komma... Idag är det söndag och vare sig "uppstickaren i resebranschen", GoStay eller det sk flygbolaget MCA Travel Group har hörts av! Imorgon, eller kanske redan idag, är det dags för Allmänna Reklamationsnämnden. Frågan är om vi inte också borde kalla in Sverker?

Kommentarer
Postat av: Jenny

...och börja handla och skicka kvittona till dem... och så Sverker så klart.

2009-01-11 @ 14:01:37
Postat av: Iron

Skickat till Menzies, MCA, Go Stay och Sverker på SVT!!!







Ang GSW172/04jan 2009

Kvarlämnat bagage XS300726/XS300727

Leif Wahlström / Irene Åkesson



Den 4 januari flög vi från Sharm el Shejk med GoStay och flygbolaget MCA. Det var en riktigt dålig erfarenhet från början och slutet har vi inte sett ännu.



Vi betalade 30 000 kr för två personer för två veckors vistelse.



Det var en resa som vi önskar att vi aldrig hade gjort. Resan har reklamerats till resebyrån men dom har inte svarat på den reklamationen ännu. Resan motsvarade inte på långa vägar våra förväntningar och den bild vi fått i resebyråns broschyr - men det är en annan historia. Vi har bilder och filmer som vi kommer att lägga ut på reseforum på Internet under veckan för att varna andra resenärer.



Om Sverker och media är intresserade av att ta upp detta så kan vi nog ställa upp med en liten reseskildring.



Det som jag nu vill är att få tillbaka vårt bagage som lämnades kvar i Egypten vid hemresan till Sverige den 4/1.



Jag tror att det har blivit stulet.



Vi har ringt minst 150 samtal och mailat ett otal gånger till Menzies, MCA och resebyrån Go Stay.



Menzies och MCA svarar inte på telefon och MCA svarar inte ens på e-post.



Den enda som svarat är Go Stay och dom svarar bara att det inte är deras ansvar att hjälpa oss att lokalisera/återfå vårt förlorade bagage. Dom lovar att höra av sig och att ringa till "killen som anlitas av MCA (och som man inte kan få telefonnumret till)- och som lastat vårt bagage på en lastbil i måndags den 5 januari" . Dom anlitar inte något transportföretag utan har någon egen kille som enligt uppgift ska sköte detta - men han har inte lyckats överlämna bagaget till oss på en vecka.



Jag tror inte för ett ögonblick på den bortförklaringen. Ingen har kontaktat oss trots att vi mailat och ringt ett otal gånger.



Det skulle vara intressant att höra från de övriga resenärerna (i Stockholmsområdet?!) som för övrigt fått sitt bagage - enligt uppgift från Go Stay. Varför får vi då inte vårt?? Vi bor inte i Norrland. Det finns telefon! Det har idag gått en vecka sedan hemresan. Vi får inte ens en bekräftelse på om vårt bagage överhuvudtaget existerar!!!



Det är oerhört oprofessionellt att hantera resenärer på detta sätt!



Jag har förstått genom att kolla runt på Internet att de är lågbudget-bolag (korkat att inte kolla innan - det ringde faktiskt en varningsklocka när dom bytte flygbolag dagen innan avresan....... men då hade vi ju redan betalt våra 30 000 kr för att komma bort till detta paradis över jul och nyår - och det var försent att ändra sig) som antagligen inte kommer att överleva i denna bransch särskilt länge.



Jag kommer självklart inte att göra någon särskilt god reklam för dessa bolag i framtiden.



Nu har vi ledsnat på att vänta på vårt :'( >:o bagage och kommer idag att polisanmäla det som stulet och begära ersättning/skadestånd för stulet bagage.



Irene Åkesson & Leif Wahlström

2009-01-11 @ 14:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0