Israel och Palestina

Jag tror att det är många med mig som har svårt att ta ställning när det gäller Israel/Palestina-konflikten. I min omedelbara närhet finns mycket vederhäftiga personer som på goda grunder förespråkar den ena eller den andra inställningen. Konflikten mellan Israel och Palestina går långt tillbaka och det är enligt min mening faktiskt lätt att ha förståelse för båda sidors intressen. En som dock verkar ha väldigt lätt att ta ställning är fenomenet, Bert Karlsson, vars insatser i livet inte i första hand kommer att gå till historien för de politiska framgångarna. Bert Karlsson, som förespråkar en bojkott av Israel när det gäller deras deltagande i den kommande Eurovision Song Contest. Bert Karlsson, har aldrig för mig framstått som varande en av de mer omdömesgilla och det var därför jag med stort intresse noterade denna intressanta information i Olle Wästbergs senaste nyhetsbrev. Olle Wästberg är en sedan nästan urminnes tider en verklig liberal kämpe, numera, efter fem år som svensk generalkonsul i New York , generaldirektör för Svenska institutet., och en person, vars åsikter jag värderar högt. Olle Wästberg skriver så här: !I rader av demonstrationer och på en rad ledarsidor med Aftonbladet i spetsen har det krävts att Sverige eller EU ska bojkotta Israel. Bert Karlsson hojtar om att slänga ut Israel ur Melodifestivalen. (Israel sänder en judisk och en palestinsk sångerska till festivalen. De sjunger tillsammans om fred.". Säger inte detta en hel del om Bert Karlssons politiska analyser?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0