Allsång på Skansen, vi var där!

Det är den sista sk semesterveckan. Så mycket vila har det ju inte varit precis, men väl en del nöje! det nya hemmet är i princip färdigt (nej, färdigt blir det ju aldrig) och den som inte vet skulle nog inte vid ett första besök riktigt tro att vi bara bott här i tre veckor. Inte en flyttkartong så långt ögat når. Om man inte kikar in i garaget då möjligen.

Gårdagskvällen utvecklade sig till en riktig höjdare då MiML och jag besökte Allsång på Skansen IRL! Det var flera år sedan vi var där senast, men vi är trogna besökare/deltagare via TV:n. MiML är dessutom en riktig skönsjungare och Stockholm i Mitt Hjärta ingår i hans repertoar. Vi har förmånen att ha en vän som basar på Skansen och tack vare detta kunde vi via specialingång glida in på våra sittplatser strax före halv åtta på kvällen efter att ha intagit en mycket god middag på Solidens restaurang. Sommarvädret visade sig från sin allra bästa sida och Anders Lundin och alla artister gjorde det hela till en riktig helkväll för vår del. Ett SMS från sonen bekräftade att vi också varit synliga i TV-rutan, men jag skulle gissa att det bara var han som såg det. Vi får kolla reprisen och se. MiML var lite orolig för att vi inte skulle hinna med sista tåget hem, varför vi fick avstå från att utnyttja våra backstage-biljetter. Attan också, där missade jag chansen att frottera mig med Babsan m fl!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0