Det kanske vänder nu ...

Döm om min/vår förvåning. Idag fick vi mailsvar från flyttfirman. Jag mailade dem häromveckan och uttryckte mina åsikter om deras hantering av vår flytt. Svaret gav vid handen att de är beredda att ersätta våra skadade bordslampor samt de två vinglasen som gick sönder, trots silkespappret det var inlindade i. 1237 kr, tack för det! Flyttkartongerna var dem inte intresserade av att få tillbaka så dem tänker jag nu lägga ut till försäljning på Blocket! Någon som behöver?

Att vårt liv blivit alltmer beroende av händiga män har jag ju tidigare beskrivit. Nu har vi stiftat bekantskap med ännu en. Händige Yngve, låsmästare. Tack vare hans rådiga insatser har vårt garage nu säkrats. Han monterade helt enkelt bort handtaget till den port som öppnas med fjärrkontroll (vilken ju tjyvarna la rabarbeer på). Tillsammans med vår likaså väldigt händige och hjälpsamme granne, Christer, drogs det också i rejäla skruvar i fästen och balkar. Fjärrkontrollfunktionen är ju sedan inbrottet urkopplad och nu väntar vi på nästa händige man, Günther heter han visst, som skall komma och programmera om fjärrkontrollen. Lång näsa knäppskallar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0