Ensam hemma MMVIIII...

MiML skickade ett mail på förmiddagen där han informerade om att han "måste" gå ut ikväll. Hans närvaro förväntades på någon jobbaktivitet. Förutom att jag för första gången ertappade honom med en felstavning, "chefsskadern" stavas med ett "s", så jublade jag lite lätt för mig själv. Inte så att jag precis önskar honom bort, men ibland tycker jag att det är rätt så trevligt att vara "on my one"... Normalt tillbringar MiML en hel del tid på resande fot, men den rådande konjunkturen gör väl att resandet inte har högsta prioritet i det företag han verkar. Hans tjänsteresor brukar av någon anledning sammanfalla väl med mina mest kreativa perioder. IPå senare tid har kreativiteten alltså inte precis varig på topp men ikväll skall vi ändra på det. Jag tänker mig dock inte några mer avancerade projekt som att måla om öppna spisen (det har jag ju redan gjort) eller att tvärvända något annat så att han inte känner igen sig när han rumlar in framåt småtimmarna. Nej, kvällens övning är betydligt lugnare, inskränker sig till att byta gardiner i köket. Men i alla fall....

PS de romerska siffrorna i rubriken står för 2009, dvs jag uppskattar det till tvåtusennionde ensam-hemma-kvällen...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Ser fram emot resultatet!

2009-03-12 @ 23:18:13
Postat av: Robban

Känner igen det där... Mycket lättare att få lusten att greja när man e själv....

2009-03-13 @ 13:17:44
URL: http://buksvagern.blogg.se/
Postat av: Miss Messerschmidt

9=IX

2009-03-15 @ 09:07:41
Postat av: Anitha

Miss Messerschmidt: Naturligtvis, tack för din uppmärksamhet!

2009-03-15 @ 10:49:51
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0