Tillbakablick på veckans dalar och höjdpunkter...

Söndag, riktigt tråkig sådan. MiML packade väskan och drog på tjänsteresa. För egen del inledde jag söndagen med en miljöinsats. Den bestod i att jag samlade ihop de senaste två-tre veckornas tidningar och reklam som skulle förpassas till återvinning. Det blev inte mindre än tre kassar men frågan är hur stort nettobidraget till miljön egentligen blev eftersom jag packade in dem i bilen och körde iväg till Tuna Park. När jag ändå var i närheten passade jag på att gå ett varv på Plantagen där jag också gjorde några nödvändiga grönsakskompletteringar. Hann med en tur till kyrkogården när jag kom på att jag nog också borde passa på att ta ett varv till Underbara Hem. Ett nöje som jag är relativt ensam om i det här hushållet så det gäller ju att passa på när tillfälle ges. Sagt och gjort. Tillbringade väl en god stund där med att botanisera bland allehanda trevliga inredningsprylar. Men hör och häpna, jag köpte absolut ingenting. Det kändes ju lite konstigt så jag kände att jag nog skulle bli tvungen att ta en tur till Växtriket också. Bara för att kolla om jag var frisk helt enkelt. Det var jag, för på växtriket lyckades jag få ihop ett par kassar med ytterligare lite grönsaker, ett par absolut nödvändiga ljus och lite krafs. Nu hade jag ju liksom kommit upp i varv så stannade faktiskt till på Jysk på vägen tillbaka, men där föll jag i koma totalt. Fanns ingenting jag ville ha alls, vilket faktiskt var en skön känsla. 

Gårdagen var mycket trevligare då yngsta barnbarnet, Simon, skulle ettårsuppvaktas. Nästan hela tjocka släkten var där och den unge mannen blev rejält uppvaktad med presenter. Traditionsenligt fick han också prova på att äta tårta på egen hand. I ordets rätta bemärkelse. Han närmade sig tårtan med både finess och försiktighet och föreföll att njuta av de munsbitar han lyckades förflytta till munnen! Observera att här räckte det med en ynka liten haklapp för att skydda festskjortan!

 

Hans numera drygt fyraårige storebror, Samuel, använde en helt annan, betydligt mer aggressiv taktik när han för mer än tre år sedan genomförda samma övning. Då gick det åt ett rejält förkläde av plast men för övrigt var han iförd samma snitsiga skjorta som nu övergått i lillebrors ägo. 


Men visst finns det likheter!

Från veckan i övrigt finns inte så mycket att rapportera. Tjänsten förflyttade mig till huvudstaden i onsdags där jag övernattade på ännu ett trevligt hotell, Hotell J. Kan rekommenderas. Tillfälle gavs också till par snabba butiksbesök i heminredningens tecken. Den första som jag med bestämda steg närmade mig var Årstiden, på Drottninggatan. De föremål som fick mig att dregla där var dock både för stora och för tunga för att släpa med på tåget så jag lämnade butiken utan att ha handlat. Och först efter att jag hade travat runt flera varv på Tiffany blyckades jag bestämma mig för några små, små föremål som jag köpte. Jag måste verkligen ha hamnat i någon form av formsvacka! 

Det blev i alla fall några kompletteringar till hemmet.

            

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Så fint det blev, själv har jag varit på ytterligare ett barnkalas idag... Det livade upp mig lite i vårtröttheten.

2009-03-29 @ 19:58:22
Postat av: Anitha

Jag tycker vi håller oss till barnkalas istället för 70-års dito!

2009-03-29 @ 21:30:31
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Anitha

Jag tycker vi håller oss till barnkalas istället för 70-års dito!

2009-03-29 @ 21:30:41
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hur mycket betalade du får wc skylten? Den finns ju på lisens present i eskilstuna. Kostar 39:- var den billigare där uppe? :)

2009-05-14 @ 16:28:58
Postat av: Anitha

Don´t worry, den är från Lisens :)

2009-05-14 @ 21:30:36
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0