Ett litet rött paket...

Nja, så värst litet var det inte. Och definitivt inte rött. Inte ens ett. Utan två. Inte mindre än två avier låg på hallgolvet och väntade bland veckans tidningar och reklam när vi äntrade hemmet igår kväll. På eftermiddagen ilade jag till Pressbyrån, alias Posten, för att hämta ut dem. Jag har stor förståelse för att inte så många av er därute uppskattade innehållet i det större paketet, möjligen med undantag då från min byggnadsminnesvårdsvän, Andreas Besterman. Det innehöll nämligen såpa. Och inte vilken såpa som helst, utan linoljesåpa från Gysinge! Vårt nya hem är nämligen inrett med skurgolv, så här duger endast det bästa! Allt enligt nämnde Andreas.

Det andra paketet var platt och innehöll mitt senaste Tradera-fynd. Två underbart vackra virkade insynsskydd. Nödvändigheter i vårt nya hem, där fönstren (med skottsäkert glas!) ut mot gatan är placerade ca 1 m över trottoaren. Visst är dem vackra och visst var det ett fynd, under 100 kr för båda! Och vilket hantverk sen!

  Nu väntar jag ivrigt på nästa leverans, en supervacker fönsterskärm. Kanske inte riktigt samma fynd, här fick jag punga ut med tresiffrigt belopp som börjar på 8, men det var det värt. Blev snuvad på en liknande för någon dryg vecka sedan, så denna gång hade jag laddat rejält.


Kommentarer
Postat av: Byggnadsvårdsvännen Andreas

Så trevlig att bli omnämnd och kanske ännu roligare att någon faktiskt lyssnar på mig... ibland.



Lycka till med såpan. Och använd bara kallvatten till golven. De som bodde i huset innan provade en gång med varmvatten men det slutade med att de fick länsantikvarien efter sig och fick till slut sätta in skottsäkra glas. Läskig historia det där.



/Andreas





2009-05-27 @ 15:44:24
Postat av: Anitha

Åh, så trevligt att se dig här, byggnadsvårdsvännen. Hur gick det till? Sitter du och googlar på ditt eget namn hela dagarna, eller? Nu är jag lite orolig över att jag inte köpte deras skurborste på skaft. Tror du det funkar med min gamla (den som kräver knäskydd)?

2009-05-27 @ 18:58:59
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0