Vi gratulerar Guif till en ärofylld silvermedalj!

Att handbollslaget Guif skulle ta sig till slutspel var nog inte oväntat, men att killarna skulle klara sig så långt som till final det var mera otippat. Nu gjorde dom det och i lördags gick den av stapeln i en till brädden fylld Globen-arena. Även om grabbarna kämpade stenhårt matchen igenom så räckte det den här gången inte till seger, vilket så klart är urtråkigt. Men så är det. I en final så kan det bara vara en som vinner och den andra kommer tvåa! Alltså den som inte vinner finalmatchen är för attan inte någon förlorare! Silver är dessutom i mitt tycke faktiskt vackrare än guld, eller vitt guld är också helt ok förresten. Vi är otroligt många trogna Guif-fans som är förbaskat stolta idag. Hade det blivit guld hade vi förmodligen blivit helt huliganliknande outhärdliga. Men frågan är nu vem som är mest besviken över den sk förlusten. Kanske någon av våra två lokala tidningar som in i det sista blåste på förväntningarna med extra sidor hit och extra sidor dit. Varenda kotte som på minsta sätt kunde anses ha koppling till laget vändes det och vreds på. Jag misstänker på intet sätt att man hade något annat syfte med detta än djupa och ärliga ambitioner att på ett objektivt sätt skildra handbollens betydelse för Eskilstuna. Tror inte på något sätt att det hade med annonsintäkter att göra. En viss framgång hade denna form av blåslampa, det bidrog t ex säkert till att öka antalet rödklädda i Globen i lördags. 

Lite ledsen blir jag när jag läser om hur man i dagens nummer av Eskilstuna-Kuriren rapporterar om lagets hemkomst på söndagen i termer som att de kom tillsammans med "närmast sörjande"....

Mitt förhållande till journalister är ibland komplicerat...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0