Barn ska vara barn - inte föda barn!

Något som idag upprört mig och många andra så till den milda grad är kvällstidningarnas rapportering om 11-åriga Kordeza som födde barn på väg till sitt bröllop!! Inte nog med att flickstackarn hade blivit gift, hon hade alltså dessutom fött barn. Man tvår sina händer i förtvivlan! Små flickor skall leka med dockor - inte med levande bebisar! Den äkta maken, ett något äldre barn, är nu 19 och har följaktligen som 18-åring våldtagit en 10-åring, som aldrig fått någon sexualundervisning och än mindre ens visste vad kondomer är. Landet där detta utspelar sig i är Bulgarien och enligt Aftonbladet är det i barnens hemstad Sliven vanligt att flickor gifter sig flickorna tidigt och 13-åriga mammor är ingen ovanlighet! 

Hade detta inträffat i Sverige hade det varit brottsligt. Bulgarien är sedan ett par år medlem i EU och detta måste väl vara en fråga för EU att ta på allvar. Jag ber...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ett reviderat EU-rambeslut om sexuellt utnyttjande av barn på G, förhandlas just nu under svenskt ordförandeskap och borde vara färdigt att antas under våren, we will fix this mummy!

2009-11-03 @ 19:55:42
URL: http://supersofia.blogg.se/
Postat av: Anitha ac Mummy

Åh, Gud hör bön - och så fort sen! Jag visste väl att jag kan lita på dig, min ängel!

2009-11-03 @ 20:19:24
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0