Det är inget fel på Fars dag...

Idag heter det "Fars dag". Det är väl egentligen inte så märkvärdigt eller något fel på det, även om varje dag för de män som har barn väl är någon form av "Fars dag". Det kanske är bra att det ändå finns en dag då alla kan ägna sina fäder lite tanke. Dem är ju ändå på ett påtagligt sätt 50% av upphovet till vars och ens existens. Mina egna kloka barn är så vuxna så de behöver inte längre min hjälp att komma ihåg att uppmärksamma det hela på lämpligt sätt, men när det kommer till MiML:s barn har denna uppmärksamhet genom åren varit något ojämn. Men som sagt/skrivet, det är ändå inte världens viktigaste dag och egentligen är det väl alla de övriga av årets dagar som räknas. I år har dock hans ynglingar överraskat. Resultatet av denna överraskning är i alla fall att MiML just nu sitter och äter middag med sina två söner på extra Fars-dags-öppna Restaurang Grappa! Jag tror att det är deras första på-tre-man-hand-stunden på många, många år. Jag säger som Fylking: Äntligen! Hoppas och tror att de har det riktigt supertrevligt! Sådan kvalitetstid behöver man med sina barn, även om de är 30 och 35 år gamla. Ens barn är och kommar alltid att vara barn, så är det.

För egen del har jag tänt några ljus på graven...

Kommentarer
Postat av: Syster Dyster

Sänder en tanke av tacksamhet till far, och förra helgen både mor & far. Och till dig som tänt ljus på graven. Varma tankar av saknad......

2009-11-09 @ 22:07:02
URL: http://gryningsljus.bloggagratis.se/
Postat av: Syster Dyster

Ibland blir det ingenting ibland blir det dubbelt när jag kommenterar......fattar inget

2009-11-09 @ 22:11:18
URL: http://gryningsljus.bloggagratis.se/
Postat av: Carina Adolfsson

Ja du det stämmer verkligen att de i ett avseende aldrig blir stora för oss föräldrar. Har fått veta att Martin kommer hem och firar julen med oss, jag längtar som en galning! :)))

Mysig blogg du har!

2009-11-10 @ 01:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0