...och sedan. Vitt, vitt, vitt...

Knappt var farfarweekend över när MiML drog på tjänsteresa till Sydafrika. Och vad gjorde jag då? Pysslade med hemmet så klart. För en tid sedan hittade jag ett perfekt skåp på Blocket och jag kände direkt igen säljaren och kastade mig på telefonen. Vi gjorde snabbt upp affären och eftersom jag inte hade någon brådska att hämta skåpet bestämde vi oss för att avvakta lite efter som Fia, som sålde skåpet skulle flytta i dagarna. Igår ringde Fia och hade fixat hemleverans. Vilken kvinna! Imorse dök det upp två kraftkarlar som levererade skåpet. Jag hade inte mage att be dem bära upp det på övervåningen där det skulle stå, så de fick dumpa det i köket. Som efterskickade dök Syster Yster med sin L upp upp på eftermiddagen och vips (nej, så enkelt var det inte, men i alla fall...) hamnade skåpet där det ska vara. Jag är väldigt nöjd... Här skall eventuellt kläs med spetstyg på insidan, men under alla förhållanden skall här bara förvaras vackra textilier.



Detta inköp innebar att sekretären som stod där innan fick flyttas. Den fick ny plats i gästrummet och möblerna som stod där innan är på lackning. Dvs de står en trappa ner och håller på att bli målade. Av undertecknad!

Även denna förändring är jag nöjd med (och eventuellt väntar här en vitmålning, väntar vad ordet. Detta projekt drar jag mig lite för...).



Nu hade jag ju liksom kommit igång lite med målandet så efter att ha fått Syster Ysters välsignelse attackerade jag de guldfärgade som jag ärvt efter vår mamma. De gör sig definitivt bra i vitt!



En liten låda på byrån i sovrummet åkte på en strykning i bara förbifarten...



Nu har jag dessvärre en del vit färg på ställen där jag inte ska ha, dvs händerna. To be continued. Imorgon måste jag köpa möbelvax och dra över det vitmålade en trappa ner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0