Svininfluensa - not!

Jag har inte fått svininfluensa. Vägrar denna sjuka! Har själv ställt en diagnos. Jag har inte extremt hög feber. Den ligger runt 38 (visserligen efter Alvedon). Jag har inte extrem hosta. Jag tror att jag "bara" dragit på mig en rejäl grabbförkylning. Nu tror ju jag på det där med att tänka positivt. Något lärde jag mig väl av Olof Röhlander!

Jag väljer därför nu att se fördelarna med att få vara alldeles ensam hemma och vara sjuk. T ex får man gå omkring i pyamas hela dagen. Och till på köpet lägga sig i sängen precis samma pyamas. Man behöver inte fixa håret. Det gör förresten ont! Faktum är att man behöver nästan inte alls borsta tänderna. Det är helt ok att ta en cognac. Man kan tända en brasa och mysa.

Jag har nu bestämt mig för att denna, troligtvis mycket kortvariga, sjuka har kommit till mig för att jag bättre skall uppskatta alla de andra, friska dagarna. Så är det. Och förresten tänker jag bli frisk, senast till fredag. Då skall ju Gull-gurkan och jag dra till Venedig. Och jag har dessutom lurat ut att man faktiskt fortfarande kan åka buss till Skavsta. Trots att flygbussen dragits in på grund av bristande underlag. Lösningen heter Länstrafiken. Visserligen tar det lite längre tid, men fram kommer man. Och det är billigt. 100 spänn.

Kommentarer
Postat av: Nia

tråkigt att du är sjuk men visst är det härligt att bara kurera sig och ligga i sängen hela dagen i pyjamas..

klart du blir frisk tills fredag!

2009-10-06 @ 21:24:09
Postat av: Jenny

Krya på dig mamma!

2009-10-07 @ 09:48:22
Postat av: Anitha

Tack för supporten! Kram på er!

2009-10-07 @ 10:04:42
Postat av: Ulrika

Haha..detta är ju nästan lite för knäppt för att vara sant ;) Jag gjorde nämligen precis dsamma o hamnade på din sida o såg den underbara brevlådan som du beställt!! Klicka på en länk på "måfå" o så hamnade jag hos dig =D



O ja, tavlan är verkligen UNDERBAR..o brevlådan likaså! Hon är otroligt duktig Pia o jag är evigt tacksam att hon gjorde denna tavla till mig. Är det absolut vackraste jag har i tavelväg i detta hem!



Kram

2009-10-07 @ 11:02:25
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Syster Yster

Jag har hört att om man är förkyld så har man immunitet mot svininfluensa så det är ju bara positivt!!

Ha det bra!



Irene

2009-10-10 @ 17:39:38
URL: http://gryningsljus.bloggagratis.se
Postat av: Yster Syster

Vilken tavla??? NU måste jag ha missat nåt här!!!

2009-10-10 @ 17:40:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0