Som ett brev på posten...

Nu är den på plats. Den vackra brevlådan, målad av Pia. Jag väntade ett par dagar för att se om MiML möjligen mot alla odds skulle vidta någon aktivitet för att byta ut den gamla plåtlådan, men icke! Det blev fredag, lördag, söndag och måndag utan att han visade minsta tecken. Idag tog jag saken i egna händer. Bra kvinna reder sig! Min ursprungliga, lite avancerade monteringsplan med genomgående skruvar och vingmuttrar gick dock om intet. När jag letade i verktygslådan efter något lämpligt alternativ dök det plötsligt upp två behändiga brickor som jag skruvade fast på baksidan av lådan och på brädan på väggen skruvade jag i två motsvarande behändiga skruvar. Och vips. Brevlådan sitter som klistrad! Och snyggt blev det också. Nu vill jag dock inte att älskade sonen skall granska det hela kritiskt. Hans ögon har nämligen inbyggda vattenpass!

 

Samtidigt passade jag på att ge dörrarna lite mer för årstiden lämplig prydnad. Rätt nöjd med det också faktiskt.


Kommentarer
Postat av: pia

hej anitha

men så fin den blev på plats =) tack för alla snälla varma ord du skriver om mig...blir alldeles rörd. får jag låna en bild och visa på min blogg och länka till dig ?

kram pia

2009-09-29 @ 20:54:29
URL: http://pwahlberg.blogspot.com
Postat av: Anitha

Men självklart Pia, kör på! Kram/Anitha

2009-09-30 @ 08:57:05
URL: http://anithas.blogg.se/
Postat av: Syster Yster

Jag kan bara instämma i lovkören! Pia - du är så duktig! Får jag länka till dig på min blogg som bara ligger i startgroparna även fast jag inte är din kund?

Och jag är riktigt inspirerad att pröva själv - vågar jag prova på våran?

2009-09-30 @ 18:59:29
URL: http://gryningsljus.bloggagratis.se
Postat av: David

Lutar 2grader åt vänster:)

2009-10-03 @ 11:11:04
Postat av: Erika

Hej!



Måste bara säga att ni har ett så otroligt vackert hem!



Mvh

Erika

2010-05-16 @ 22:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0