Ropen (s)kalla, butler åt alla...

I alla fall för dem som bor i Stockholm. Och om (s) får bestämma efter valet. När jag först såg nyheten på nätet trodde jag först att jag möjligen tagit fel på dag. Att det var 1:a april istället för i mitten av augusti. Icke, det var inget aprilskämt. Nu har väl Carin Jämtin och hennes partikamrater slagit knut på sig själva för att komma runt Rut! Förslaget låter som något dem kommit på på AW eller firmafest. I varje fall under inflytande av någon form av rus. Jag undrar i mitt stilla sinne om Carin har snackat med sin antipigmamma, Mona, om detta. Förutom att själva förslaget är urbota korkat så är namnet om möjligt ännu värre. Butler! Översatt till svenska betyder det väl närmast "betjänt". Visserligen skulle undertecknad emellanåt i varje fall tänka sig att ha en. Och betala för det. Men att arbetarepartiet tycker att det ligger i tiden med betjänt var något mycket överraskande. Nej, detta går bort. Om man nu ärligt vill hjälpa medborgarna att få ihop sitt så kallade livspuzzel, så vad är det för fel med att låta dem själva bestämma vilken hjälp de behöver och stötta dem i sitt val. Alltså behålla RUT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0