Lyckebo...

Att jag över huvud taget råkade på den helt bedårande, underbara lilla butiken, Lyckebo Inredning & Kuriosa, på Köpmangatan var en ren tillfällighet. Eller så var det helt enkelt meningen. Jag minns inte om det var i våras eller förra hösten, men jag gick bara förbi och den fanns där plötsligt. Vid mitt första besök hittade jag den fantastiska, stora väggklockan som sedan dess pryder ett av våra rara vardagsrum här i reservatet!



För en tid sedan, i slutet av oktober faktiskt, var det marknad på Köpmangatan och då passade jag på att göra ett återbesök (ska väl erkänna att jag faktiskt gjort ett och annat besök däremellan) och då gjorde jag en beställning på en underbar bänk. Min plan var att ha den vid sängens fotända för att nattetid låta överkastet vila där. Bänken fanns inte i butiken utan valdes ur en katalog, varför spänningen fram till idag varit olidlig. På grund av leveranstid och Yours trulys vintersemester har det dragit ut lite på tiden. Men det var det värt. Ikväll hämtades möbeln. Och bara det var ett mindre äventyr. Hushållets fordon är inte precis ett sådant som man får in särskilt stora föremål i. Det bar sig inte bättre än att MiML fick forsla hem bänken. Allt emedan Yours truly "tvingades" kvar i butiken för att senare hämtas upp. Även denna lilla väntetid hade positiva konsekvenser. Bänken platsade absolut perfekt. (Och nu inser jag dessutom att sovrummets byrå måste bytas ut.)



Den lilla påtvingade väntetiden resulterade i inköp av en helt bedårande lampa tillsammans med skärm och passande liten "kjol"...



MiML hade (som vanligt) en rolig kommentar när han återkom från leveransen av bänken i samma ögonblick som jag stod i begrepp att betala och förklarade att jag köpt en liten lampa. -En? -Blir den inte lite ensam, var hans kommentar. Så har det alltsåutvecklat sig. Han har förstått hur allt hänger ihop! Jag är nöjd!

Kommentarer
Postat av: SY

Jag är inte bara lite avundsjuk på att ha en sådan butik på promenadavstånd. Och GRATTIS till en så klok och förståndig man!

2010-12-27 @ 14:37:54
URL: http://http://gryningsljus.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0