Dagens hjälte...

Sedan en tid tillbaka pågår plåtarbete på vårt tak. Eller pågår kanske är en rejäl överdrift. Plåtslagaren "etablerade" för en dryg månad sedan och sen gick han visst på långlunch. En stor del av vårt tak vilar sedan dess under en gigantisk pressenning. Att plåtisen fick prioritera annat som att knacka istappar och ta bort snö från tak runt om i stan har jag all respekt för, men nu måste han nog snart komma tillbaka. Igår visade det sig nämligen att det läckte in. Raskt fick jag placera en hink under droppandet. Det såg väl inte riktigt ut som i farbror Melkers sommarstuga men i alla fall...Den delen av taket var minst sagt snötäckt och jag kände att där behövde skottas. Vad göra? Ringa den eviga hjälten, sonen och be om hjälp igen! Han tvekade naturligtvis inte och med hjälp av grannens lilla skyffel befriade han taket från otroliga mängder snö. Något nervös stod jag nedanför och beundrade hans insatser. Han klarade sig tack och lov utan att halka ner! Tack David!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Han är typ bäst, vår David!

2010-02-14 @ 22:29:09
Postat av: Sofia

Våren hero!!

2010-02-15 @ 15:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0