El för 200 kr per dag!

Whoops, betalade räkningar och noterade att "bidraget" till Eskilstuna Energi & Miljö för januari månad uppgick till drygt 6.200 kr!? Här i huset förbrukar vi alltså för närvarande el för 200 kr/dag! Och till detta kommer våra tämligen avsevärda investeringar i Liljeholmens Stearinfabrik! Jag är helt övertygad om att vi har inhandlat minst 20 st 30-förpackningar kronljus á 99 kr! Det är en viss skillnad mot de 25.630 per år som det stod i prospektet när vi köpte huset! Nu må det bli en förbaskat lång och varm sommar för att vi skall komma ner i den kostnaden!

Nu läser jag om en "stackare" som drabbats av räkning i ungefär samma storleksordning. Inte fick jag några rubriker :(

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ooops.. Jag ska aldrig mera klaga när min elräkning kommer (ca 300 kr per kvartal...)



2010-03-01 @ 20:16:50
URL: http://supersofia.blogg.se/
Postat av: Anitha

Och här skall påbörjas kampanj "spara el". Slut med mysbelysningar och in med fler lågenergilampor!

2010-03-01 @ 20:24:44
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0