Juni och jag...

Igår tog jag årets premiärdopp. Dock inte utomhus, utan på babysim med Juni, snart 7 månader. Jag fick vara stand in för pappan, som hade andra åtaganden.  Det var visserligen varmt i vatten, men det var för attan djupt. Knappt så att yours truly bottnade. Jag fick stå på tå i bassängen. Babysim existerade inte "på min tid" så det var en helt ny upplevelse. Som tur är var det bara lektion 7 så eleverna har ännu inte kommit till det stadium då päronen förväntas dra ner dem med huvudet under vattnet. Nej, igår var det mer odramatiskt med sång och lite flytövningar. Juni verkade mest njuta av att få ligga och flyta på en madrass...

Senare på dagen överlämnades den lilla i farmors vård för att nattgästa. Till en början var ungen go och glad men i samma stund som föräldrarna gick ut igenom dörren började hon vråla, i det närmaste otröstligt. Sen somnade hon för att vakna som en helt annan människa. När det var dags för kvällsgröten kom hon förmodligen att tänka på sina föräldrar, som var borta och roade sig på egna händer och då kom det lite tårar på nytt. Lösningen på detta blev HM:s vårkatalog. Det finns bara ett ord. Succé! Hon gillade verkligen vårmodet. Så till den milda grad att hon till och med dreglade över de pastellfärgade kreationerna. Det var verkligen en icebreaker, för sen var hon inte ledsen någon gång. Och i morse skrattade hon det första hon gjorde när hon slog upp sina ögon bredvid farmor i sängen (ja, hon hade nattvandrat lite).

I skrivande stund sover hon lite förmiddag och föräldrarna är förmodligen inte långt borta. Puh :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0