Dag 3 och 4...

Tiden går fort när man har roligt! Igår vankades besök av två mostrar. Inför besöket hade yours truly slagit knut på sig själv och bakat. Både en mjuk kaka med blåbär och cocos och en rabarberpaj, baserad på egenodling. Denna unika tilldragelse fick även sonen att förena sig med sällskapet. Han ville naturligtvis inte missa en så ovanlig händelse som mammas hembakade :). Även yngsta dottern dök upp. Det blev en mycket trevlig eftermiddag. Trots SMHI:s hot om regn visade sig vädergudarna synnerligen nådiga och mina mostrar har så himla gott minne och så mycket roligt att berätta!

Dagen/kvällen avslutades med att yngsta dottern och jag begav oss till Grappa för att dinera. Vädret fortsatte att vara ljuvligt så vi kunde sitta ute hela kvällen...

Imorse väcktes jag upp av dottern som manade till motion. Det blev att hoppa i träningskläderna och koppla på stavarna i ett hus. Sedan gicks det. Och gicks. Och gicks. För den oinvigde ger vägbeskrivningen inte mycket, men vi gick mot Fors kyrka, hela Köpmangatan, mot Vilsta, passerade ridskolan, efter ån tillbaka, genom Fröslunda och Västermalm, passerade Tunavallen och sedan hemåt. Det tog 1,5 timma och jag fick skoskav :(

Efter frukost begav vi oss ut på loppisbesök där dottern fyndade ett par fina Gustavsbergssaker och undertecknad intet...

Eftermiddagen avslutades med en 4,5 timma lång shoppingrunda på Tuna Park!

Nu har dottern lagat middag, tacopaj ála LCHF! Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0