En ovanlig dag...

Igår var en märkvärdig dag. Inte bara att den avslutades med kungligt bröllop. Jag började dagen som frivilligarbetare på loppis. Och inte vilken loppmarknad som helst. Det var inredning och lösöre från det nerbrunna Hotell Statt som skulle säljas i dagarna två. Vännen Irja som är direktör därstädes hade arrangerat utförsäljningen och det var med lite blandade känslor jag inställde mig till "tjänstgöring" igår morse. Men den tveksamhet jag hade känt innan gick rätt snart över. Trots att doften av brandrök bland alla grejor var absolut omisskännlig och satt kvar i näsan långt inpå kvällen, så kändes det faktiskt ändå helt rätt att hon lät Eskilstunaborna få tillfälle att köpa hem lite minnen. Jag shoppade till och med lite för egen del och yngsta ättelägget, Sofia, som jag också "tvingade"  med på övningen fyndade en lätt brandskadad moraklocka för 300 spänn. Bara urtavlan skulle ha kostat minst det dubbla på Tradera! Inatt skall MiML och jag sova i en säng som är bäddad med nytvättade hotellakan av underbar kvalitet! Den enda riktigt otäcka känsla som infann sig under gårdagen var att jag jag alltemedan jag packade upp en ofantlig mängd av otroligt nersotade glas tänkte på att den galning som förorsakat detta faktiskt fortfarande går fri. Kanske till och med fanns han bland loppisgästerna? Hemska tanke!  

Jag hann hem i precis rätt tid för Storkyrkan. Laddad med rosa champagne och skaldjur bänkade jag mig framför TV-apparaten. MiML roade sig med kollegor från världens alla hörn så jag fick sitta där och lipa alldeles ostörd. Jag njöt i fulla drag i flera timmar! Så mycket kärlek på en och samma dag! Leve brudparet - och Olle Westling!


(Bilderna är lånade från den bästa bröllopsbevakaren, Aftonbladet)

Kommentarer
Postat av: SY

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅhhhh en sån loppis hade jag tyckt var kul!

Jag missar allt kul!

Har bloggat lite men bara lite, fotdj-n värker....orkar inte mer idag



KRAM

2010-06-20 @ 23:09:52
URL: http://gryningsljus.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0