Skansen, here we come...

Jag har en skuld till äldsta dottern som fyllde år i början av april. Tänkte presenta med ett resebidrag för en resa till lillasyster i Bryssel. Nu verkar denna emellertid inte bli av, tiden går fortare än vi anar och minstingen är snart på svenskt terretorium igen. Eller kanske är hon det nu också? Vet faktiskt inte exakt vilken diplomatisk status hon har, vid ringklockan på dörren till hennes lägenhet står det faktiskt "Ministry of justice"... Hur som, imorse fick jag en idé till alternativpresent till äldsten. Ett  besök på Skansen med tillhörande lunch på Solliden på den svenska nationaldagen. Föll dock inte i god jord. -Nej, jag vill inte gå med två barn på Skansen just på den dagen av året då det är mest med folk, kontrade äldsten. Hon är förmodligen helt ovetande om att hon råkar ha två av landets mest välartade och lätthanterliga barn!?  Hur som, mormor är flexibel. Det blir ett besök på Skansen, med tillhörande smörgåsbord på Solliden. Men dagen innan 6 juni, dock :). DET ska bli så kul. MiML och jag äntrar tåget mot huvudstaden vid pass 10.00 på lördag och sammanstrålar med den lilla familjen på lämplig plats. MiML är dock ännu helt ovetande om denna utflykt, han drog till Gent på eftermiddagen. Efter lunchen väntar diverse aktiviteter som t ex ansiktsmålning, dock inte för yours truly, men väl för de yngsta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0