Prova bröstpump själv, Lars Ohly!

I gårdagens partiledarutfrågning i SVT hade turen (?) kommit till den rödaste av de rödgröna, Lars Ohly. Av allt dumt som kommit ur den mannens mun så tog väl hans uttalande om bröstpump i alla fall priset. Det ska vara en man, och till på köpet en som han, som skall förorda detta. Till på köpet tillade karln, efter det att han skrutit om sina åtta föräldralediga (vilket jäkla ord förresten) att "det gick alldeles utmärkt för mig att ge mina barn bröstmjölk"!? Tacka för det, Lars Ohly, du behövde ju inte pumpa fram den i åtta månader! Visserligen är jag för att föräldrar ska dela föräldraledigheten. Men vad är det för fel på att låta dem själva bestämma hur? En omröstning på aftonbladets webb visar att min åsikt delas av en mycket tydlig majoritet. På frågan om huruvida det är rätt att kvotera föräldraledigheten svarar endast drygt 12 % ja, medan hela 87,6 % svarar nej.

I dagens Expressen finns ett uttalande där den rödgröna ledaren, Mona Sahlin, betraktar Ohlys utspel som "inte ett utspel, men ett mindre smart uttalande". Ett större antal mindre smarta uttalanden från den mannen borde Mona ha vägt in när hon lierade sig med vänsterpartiet. Vilket i och för sig i sig själv var om möjligt ännu mindre smart.

Kommentarer
Postat av: Ailas

Uh ja, vilken stolle! Så kan endast den uttala sig som aldrig haft en massa mjölk, såriga bröstvårtor och dyligt.



Jag bloggade också om detta uttalande. Läs gärna, jag gjorde lite skoj av det hela. :)

2010-09-06 @ 18:34:12
URL: http://ailas.svenskablogg.se/
Postat av: Anitha

Det hade ju varit ännu bättre om Ohly också hade skämtat, men dessvärre befarar jag att han var fullt allvarlig!

2010-09-06 @ 19:07:12
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0