Efter skatt är vi alla lika...

Det förekommer inlägg på Twitter angående kommunala förtroendevaldas arvoden. En i staden lokalt engagerad politiker (s) har känt sig föranledd att förekomma en grävande journalists efterforskningar och på sin egen blogg publicerat konkreta detaljer om sitt arvode. Yours truly noterar det intressanta faktum att en (s)-märkt diskuterar i termer av behållning, dvs vad man får kvar efter skatt!? En av mina morbröder myntade för många år sedan något som blivit ett bevingat uttryck i vår släkt "Efter skatt är vi alla lika". Det är fortfarande sant. Påminner mig för övrigt om ett inlägg häromveckan, om jag minns rätt var det faktiskt en (m)-politiker, som lyfte frågan om att heltidspolitiker skulle få behålla den lön de hade i sitt ordinarie arbete. En intressant tanke tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0