Det bor en ängel i mitt rum...

Ja, då syftas det inte i första hand på det som för närvarande dominerar kommersiell radio, Lalehs tolkning av Eva Dahlgrens fantastiska hit med samma titel. Nej, änglarna här är mer synbara. Det Fribergska huset har ju genomgått fönsterrenovering, vilken avslutades i veckan då ytterfönstren kom hem igen från målerifirman. Delar av den gångna helgen har därför delvis ägnats åt fönsterputsning. Denna gång utförd enbart av Yours truly eftersom MiML så påpassligt råkade få en i det närmaste akut tjänsteresa till varmare breddgrader. Och inom parentes kan jag ju utan att överdriva säga/skriva att det känns i kroppen idag! Hur som, eftersom vi bebor ett drygt 200 år gammalt hus har jag en tid närt tanken att lägga fönstervadd mellan ytter- och innerrutorna. Det är ju praktiskt taget lag på det i så här gamla hus. Nu kom jag till skott och lyckades komma över den sista rullen av denna vara hos en lokal färghandel och skred till verket. När jag påbörjat projektet kom jag på att jag nog sett att dylika vitvaror stundtals dekorerats med tomtar. Detta faller dock inte Yours truly i smaken. Vilket dock änglar gör. Och jag kan utan att överdriva påstå att här finns en del såna på lager. Nu bor ett antal av dessa mellan rutorna i husets fönster på bottenvåningen...

En liten sovande ängel gömmer sig bakom det vackra insynsskyddet

En ängel gömmer sig bakom insynsskydd i form av spetsgardin

En modig en som inte gömmer sig alls...

Nog den sötaste av dem alla...

Två som känner sig trygga med varandra
(väldigt osnyggt med Securitas-skylten, men syftet med denna är att informera utåt inte inåt)

Allt emedan jag letade fram dessa från sina gömmor hittade jag dessutom ett antal av större modell. En mig närstående, aka yngsta dottern, tycker att jag har gått lite för långt och för något år sedan föll jag till föga för hennes propåer och stoppade undan ett antal. Nu gjorde de sig påminda, lite här och var...

En gömd en...  Ännu en gömd...  Ännu en stackare...  Inte en ängel, men väl en änglalik påsklilja...

Visst kan man väl säga att det Fribergska huset verkar ha ett rätt omfattande beskydd?

Kommentarer
Postat av: "Henrysdotter"

Såååå många Ängla'tofflor du kommer att ha nu runtomkring :) "Himla" sött är det i alla fall!

2011-11-21 @ 21:27:18
URL: http://www.henrysdotterslillavra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0