MCA, vad dem nu heter, har en (1) medarbetare som fattar!

Efter sju sorger och åtta bedrövelser kom jag imorse faktiskt i kontakt med en levande människa hos flygbolaget MCA, Markus, han verkade i alla fall ha förstått att det har en viss betydelse för affärerna att kunderna är hyfsat nöjda. Han bekräftade dock dessvärre våra misstankar. Det vill säga att man hade en (1) lastbil som förväntades köra land och rike runt med bagage. Och att de hade leveranser att göra så långt norr ut som till Luleå. Denne yngling, Markus, hajade dock att yours truly var rätt trött på ideliga utfästelser om leverans hit och leverans dit. Han började med att idag var det tänkt att dem skulle leverera norrut, typ till Gävle. Jag behövde dock inte tänka efter särskilt länge för att komma fram till att Eskilstuna knappast är lokaliserat på vägen till Gävle. Markus hajade och lovade efter ett ganska kort samtal att kolla upp det hela och återkomma. Hör och häpna, han återkom precis som utlovat inom ett par timmar och lämnade mig då det glädjande beskedet att han skulle ta sig till Arlanda för att hämta min och MiML:s väskor och frakta dem till Eskilstuna. Relativt omgående faktiskt. Markus höll sitt löfte och redan strax efter lunch dök han så upp i en personbil med vårt bagage. MiML är positivt överraskad över att den snitsiga svarta kostymen faktiskt ser ut att vara i hyfsat skick trots att den tillbringat en dryg vecka nerpackad i resväskan. Själv är jag rasande lycklig över så enkla saker som min vän, fönborsten, vilken jag har saknat ordentligt. Överlag kan man säga att vi i dag är rasande nöjda. Men ingen skall komma och påstå att det är tack vare en kundorienterad resebyrå, tillika sk uppstickare i charterbranschen, eller ens ett flygbolag som vill in på den svenska chartermarknaden. Nej, faktiskt. Upplösningen är enkom ett resultat av att yours truly kan vara en riktigt djävla jobbig kund - och att en liten människa, Markus, fattar att det är kunderna som betalar lönen. Michael Carlsson, om du har något vett i skallen, så ge Markus ett rejält lönelyft. Han är förmodligen framgångsfaktorn i MCA Airlines!  

Kommentarer
Postat av: Iron Syster Yster

Jäpp. Jag instämmer med allt. Det var Markus som på eget initiativ tog sig till Solna och levererade vårt bagage också. Tror faktiskt att han gjorde det på väg hem efter jobbet. Om Michael Carlsson har någon insikt i hur ett företag ska drivas så ser han till att Markus får ett rejält lönelyft. Jag tror tyvärr inte (för Markus skull!) att varken MCA eller Go Stay kommer att bli långlivade på den svenska chartermarknaden i denna tuffa tid - vi svenskar har större krav på service än Balkan och Arabvärlden där de huvudsakligen har verkat tidigare. Jag har sett MASSOR av klagomål på dem på olika Reseforum och Internet. Vi kommer också att gå vidare till ARN för att få vår reklamation prövad. Skulle inte bli förvånad om de har anmälningar på sig sedan tidigare. Det pris som betalades för denna resa motsvarar inte på långa vägar de förväntningar man får via deras hemsidor och broschyrer. Detta är i sanning ett lågbudgetresande och då ska man INTE betala dyrt för det.

2009-01-14 @ 10:54:55
Postat av: Ann-Sofie Wågströmöm

Grattis!

Markus verkar vara en pärla men i övrigt så "suger" det bolaget. Jag har två kollegor som ska åka till det landet inom kort hoppas att de inte har samma otur som ni haft.



Kram

Ann-Sofie

2009-01-14 @ 21:21:23
URL: http://annsofiewagstrom.wordpress.com
Postat av: Anitha

Tack! Och nej, denna erfarenhet önskar jag inte ens mina värsta eventuella ovänner!

2009-01-14 @ 22:06:26
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0