Bo i hyreslägenhet...

Jag brukar ju vanligtvis hylla friheten att bo i hyreslägenhet. Dock inte just idag när jag är ledig och bland annat hade planerat att tillbringa större delen av dagen i huset gemensamma tvättstuga. Tvättpassen i denna gemensamma tvättstuga bokas genom att man skriver sitt namn på en lista där passen är indelade i tre timmars intervall, 7-10, 10-13 etc. Vad upptäcker jag? Jo, anarki har uppstått i detta populära utrymme. Någon har fått för sig att inrätta nya tidsintervall. Helt plötsligt är det visst helt ok att kapa tiderna och boka halva pass. Dagens tvättövning för min del avslutas alltså kl 14.00! Eller är det 14.30? Eller 15.00? Jag vet inte exakt, får väl ta med mig en linjal och mäta exakt var det är grannen under har dragit sitt streck! Vilket jäkla tilltag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0