Forts på det nästan kapade bankkortet...

På förmiddagen tog jag kontakt med min bank, eller rättare sagt min huvudbank. Efter att ha lugnat ner mig lite efter gårdagens dramatiska information om att ett intrångsförsök gjorts och att man ville spärra mitt kort, vilket jag tacksamt gick med på, slog jag en signal till banken för att försöka få lite mer information om vad som förevarit. Efter en kort stunds samtal med min bankkvinna stod det klart att det icke var detta kort det hela rörde sig om. Ett kort som jag dessutom varit slarvig nog att i torsdagskväll glömma kvar på ett utskänkningsställe. Jag ber omedelbart Centro om ursäkt för alla eventuella misstankar som under tiden riktades mot någon därstädes. Det rörde sig i själva verket om ett helt annat kort. Ett som jag har kvar från det som till för ungefär ett år sedan var min huvudbank. Förra sommaren bytte hushållet nämligen från Handelsbanken till Danske Bank. Ursäkta nu även Danske Bank att jag fortsatte vara lite otrogen. Jag tyckte helt enkelt att det kunde vara praktiskt. Hur som så är det så länge sedan jag stoppade in detta kort i någon form av maskin att jag inte ens minns när det var, säkert så långt tillbaka som oktober 2008! På det kontot fanns följdaktligen långt ifrån någon förmögenhet, kanske någon tusenlapp. Dessvärre fanns där en kredit på en skaplig summa som i värsta fall hade kunnat bli ianspråktagen. En kredit som numera inte finns, så glöm detta kära (?) tjyvar! Det konto som detta kort är kopplat till har jag emellertid underhand använt för att sköta mina vidlyftiga Tradera-affärer. Helt enkelt genom att vid varje tillfälle föra över en lagom stor summa från Bank 1. Nu undrar ju vän av ordning hur dessa kontouppgifter kan ha hamnat i orätta händer... Kan det ha att göra med Handelsbankens säkerhetsrutiner? Ja, inte vet jag, banken får inte säga något eftersom någon form av utredning pågår. To be continued?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0