Julis sista projekt...

Gårdagen ägnade detta hushåll åt besök på landsbygden, ett par loppmarknader, en byggnadsminnesvårdsbutik och ett besök hos den synnerligen inspirerande gårdsbutiken Lavendeldrömmar. Det blev inte några jättestora inköp, men några fynd gjordes. Som t ex två par handledsvärmare, en flaska hemkokt Hälsingesåpa, en liten vacker glasskål med tillhörande silversked samt ett par utomhuspiedestaler i smide. På det sistnämnda stället, Lavendeldrömmar, blev jag inspirerad till juli månads sista projekt, en sänghimmel. Dem hade ett dyligt arrangemang i butiken och jag konstaterade att jag faktiskt hade exakt likadana gardiner hemma. Dock hängandes i ett fönster i hallen på övervåningen. Nu har gardinerna konverterat till ett slags sänghimmel och hallfönstret har försetts med en virkad gardinkappa som låg i ett skåp. Jag är mycket nöjd och MiML bor faktiskt fortfarande kvar i sovrummet. Nu söker jag efter en bred, vit sängkappa med brodyr, vilken skulle fullända det hela...



Idag är det den första augusti och nu bär det av till Växtriket för att söka efter passande blommor till piedestalerna. To be continued...

Kommentarer
Postat av: Irene

saknar mostrarna...

2010-08-03 @ 03:45:29
Postat av: Anonym

En sådan sängkappa har jag i gästrummet i källaren.... men minns inte var jag köpte den det var för ett par år sen - man börjar bli senil :(

2010-08-03 @ 18:26:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0