Bragdguld till Ara Abrahamian, hittills mest sund i OS?

Så blev han av med sin bronsmedalj och riskerar livstids avstängning! Den svenske brottaren, Ara Abrahamian. En enligt uppgift korrumperad domare gjorde fel och Ara straffades! Livstids avstängning, ett oerhört grymt straff  med hänsyn till att t ex doping ger två år!  Helt djävla galet!  Ara, du är en vinnare!  Lasse Anrell skrev att han borde få bragdguldet i år. Jag håller med.

Nu sticker jag ut hakan rejält och tycker  dessutom att de här olympiska lekarna har gått  över styr! Inte tävlingarna i sig, men väl inramningen. Jag höll på att ramla av stolen när jag hörde att kineserna hade lyckats flytta på ett regnväder för att det inte skulle störa invigningen. När jag sen fick veta att ett stackars litet kinesiskt flickebarn hade dissats från att sjunga på invigningen för att hon inte var tillräckligt söt och i stället fick låna ut sin vackra röst till ett annat litet flickebarn som enligt kineserna var tillräckligt fager så blev jag riktigt illamående. Trodde inte heller fusk var tillåtet i OS! Nej, Kina borde enligt min mening inte ha fått arrangera detta OS! De kostnader som Kina lagt ner på detta skådespel borde kunnat användas till betydligt mycket mer angelägna ändamål - för kineserna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0