Laddat för kickoff

Imorgon bär det iväg. Hela firman ska på kickoff. Visst är det roligt att jobba i en expanderande organisation, men när antalet deltagare på företagets årliga kickoff fördubblats i förhållande till första gången för sex år sedan så är det förenat med en hel del nya utmaningar. För det första gäller det ju att hitta en anläggning där vi får rum allihop. I år bär det iväg till Solbacka. Det blir något av en favorit i repris för det var där vi var första gången för sex år sedan. När jag tänker på det hela så upptäcker jag att jag har utvecklats till något av företagets egen Bindefeldt. Många tillställningar är det som jag har hunnit styra upp under de snart sju år jag har varit i företaget. Den första var nog den största utmaningen. Jag hade väl jobbat i en vecka när jag fick veta att jag förväntades ordna den första gemensamma julfesten någonsin i företagets drygt 40-åriga historia! Jisses vilket bryderi. Och inte kände jag knappt någon av mina kollegor heller så jag hade absolut ingen aning om vad dem tålde. Men vilken succé det blev! Chefen ringde mig kl 7 på morgonen dagen efter och var lyrisk. Det levde jag på länge. På den vägen har det varit och kollegornas förväntningar stiger efter varje lyckad tillställning. Så det gäller att leverera.

En grej jag är barnsligt förtjust i är överraskningar, och eftersom förmodligen ingen av mina kollegor kommer att läsa detta blogginlägg så kan jag avslöja att en av de stora behållningarna nog kommer att bli Annika R Malmberg på fredag eftermiddag. En otroligt inspirerande kvinna som jag själv haft förmånen att lyssna på en gång tidigare. Men om detta vet kollegorna nix! Hoppas de blir nöjda och får massor med sig hem.

Ett annat år hade vi en riktig överraskningssuccé som jag varmt kan rekommendera den som eventuellt går i kickoff-tankar eller liknande. En riktig "galning" som heter Erik Rolfhamre, en skådespelare som kallar sig Monologmakaren, men nog är mest känd för svenska folket från Lidl-reklamen på TV. Han uppträder som helt otroliga figurer och den konferensdeltagare som inte vet något annat ägnar förmodligen de första 10 minuterna åt att fundera om företagsledningen har blivit skvatt galen. Erik blev ett oförglömligt minne!

Underhållningen imorgon kväll kommer nog inte heller att gå av för hackor! En enmansorkester som om man får tro ryktet låter som ett helt band.

En del av morgondagen kommer tillbringas utomhus. Är det teambuilding så är det. Oavsett väder. Själv har jag laddat med både gummistövlar och nyinköpt regnhatt! Nu måste det packas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0