Ont i svansen...

Dagen började med ett besök hos husläkaren. Eftersom vårdcentralen inte ville ta emot mig! Efter en ingående (jag skall inte härstädes gå in på detaljer om hur) undersökning konstaterade tant doktorn att jag inte brutit något!? Hon hade dock full förståelse för att jag hade ont och kunde också närmare definiera hur lång tid "jättelänge" är, dvs hur länge det i värsta fall kan fortsätta att göra satans ont. Det kan handla om en månad från nu! Gud förbjude. Ordinationen hon gav var att blanda Ipren och Alvedon och om det inte hjälper komplettera med rejäla verktabletter, vilka hon genom en knapptryckning på sin dator, gjorde det möjligt för mig att hämta ut på apoteket på hemvägen. Nu håller jag tummarna för att jag har bättre läkkött än normalt och slipper ifrån snabbare. Hade det inte varit för läkarbesöket vet jag inte om jag gått utanför dörren denna dag, -16 grader. Även inomhus känns det att kylan fått fäste i huset och jag har utvecklat mig till megakonsument av kronljus och det blir att tända i kakelugnen till kvällen.

Med undantag för att jag har förberett en dessert till imorgon så tillbringas tiden till stor del hängandes framför datorn. Just nu tokkör jag Winnerbäck på Spotify och däremellan har jag lyckats kapa åt mig ett fynd på Tradera och lägga en beställning hos Linolin. Något måste man väl få trösta sig med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0