Jag gråter...

Igår beställdes det nya tapeter till två av rummen i vår nya bostad. Självklart ur kollektionen "Anno 1905". Efter besöket i färgaffären föreslog MiML att vi skulle åka till huset för att kontrollera att vi beställt tillräckligt många rullar. Jag var väl till en börja liite irriterad över att han inte litade på min uppgift, 8 rullar! Nu är jag väldigt glad att han inte gjorde det. När vi kontrollräknat antalet våder gick MiML av någon anledning in i det sovrum som vi inte tänkt att tapetsera om. I alla fall inte nu. Där upptäcker han att det strilar vatten ner från taklisten! Inte något vattenfall direkt, mera två små strilar. Men väl vatten! Det blev till att bege sig hem och ringa ägaren, som givetvis inte blev glad. Sen tillbaka till huset igen för att tillsammans med en av grannarna ännu en gång kontrollera det rinnande vattnet. Huset är ju inte vårt ännu på ett par veckor, men jag tog på mig att försöka få någon lämplig entreprenör att ta sig an det hela och undersöka vad det beror på. Lyckades få träff på en otroligt samarbetsvillig plåtslagare som jag i morse hade en date med. Imorgon bitti skall hans gubbar/gummor (?) göra en fördjupad undersökning för att hitta felet. Vilken början på vår comeback som fastighetsägare! :( Och ja, MiML hade rätt. Jag hade missbedömt tapetåtgången, det saknades två rullar! Nu är jag trots allt glad för att det har regnat tre-fyra dagar i sträck. Vem vet när annars det läckande taket hade uppdagats...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppla, Kerstin som dom brukar säga i huvudstaden! Vilken himla tur ni hade som upptäckte detta innan ni var ägare till huset. Hoppas bara att det inte gjort någon mera skada på huset!!!

2009-06-15 @ 22:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0