Vikten av att hålla en viss ordning ...

Som den uppmärksamme läsaren av dessa, helt meningslösa inlägg, möjligen noterat så är MiML på tjänsteresa. Denna inföll under samma tidsperiod som hushållets räkningar skulle betalas. En syssla som av någon helt begriplig anledning faller på  mig. Inte så att jag står för alla fiolerna utan mer att den rent praktiska hanteringen blivit min lott. Förmodligen beroende på att jag är den som ger ordningen i hushållet ett ansikte! Japp, nu gör jag det igen. Avslöjar väldigt intima detaljer alltså! Saken är den att igår när den månatliga betalningsövningen gick av stapeln så tyckte jag mig kunna konstatera att MiML fick liite för mycket pengar på sitt sk "privatkonto aktiv". Så värst privat är det ju iofs inte, jag är ju där och håller koll. Hur som så resulterade denna min upptäkt i att jag helt sonika flyttade en skaplig summa pengar från "privatkonto aktivt" till hans privatkonto "mindre aktivt", dvs ett sparkonto. Idag när jag letade efter lite andra viktiga papper råkade jag dock hitta en räkning som inte kommit med i gårdagens dragning. Helt enkelt därför att MiML sorterat ner den i fel låda!! Den låg inte alls där den borde.  Hur svårt kan det vara? Att lägga ALLA räkningar i SAMMA låda? Summan av kardemumman blir att MiML har betydligt färre "privata" pengar att röra sig med fram till nästa påfyllning! Hur kul blir det? To be continued...

Kommentarer
Postat av: Syster Yster

Här var det tvärt om för ett par veckor sedan. Jag tyckte att det var dags att "bidra" till hyran så jag betalde en elräkning på 5900 kronor. Sedan visade det sig att MSK betalt den också. Men Björklinge Energi var seriösa och pengarna kom igår tillbaka - dock inte till mig utan till MSK..... Samma sak var det med den refund som kom efter resan.... trots att det var jag som betalt resan från mitt konto. Betalar dom alltid ut till mannen i sällskapet - en stilla undran. Nu har jag bara för det shoppat loss på en hängmatta och ett zinkbadkar på tassar - på vårt gemensamma konto!!! Rättvisa är skipad!

2009-04-01 @ 21:53:07
Postat av: Anitha

JAG har inte fått någon mera refund! :(((



2009-04-06 @ 19:50:13
URL: http://anithas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0