Kalastrött...

Idag skriver vi tisdag och jag känner fortfarande av sviterna av att kalasa en söndagskväll. I söndags hade jag nämligen förmånen att få gästa Eskilstunas 350-årskalas. Dagen bjöd på ett trevligt heldagsprogram, som t ex premiär för den lokala flaggdagen. Denna bevistade MiML och jag och flagghissningen med åtföljande tal och underhållning gick givetvis av stapeln kl 08.00 på Fristadstorget. Efter detta bjöds på kaffe och tårta i Stadshuset. Mycket trevligt.

Själva födelsedagskalaset, en bankett på Lokomotivet, där en underbar middag serverades av Restaurang P2, blev något av en grand finale. Som lite uppvärming inför själva kalaset avverkades lite trevlig fördrink hemma tillsammans med en dokumenterat vacker kvinna som jag gillar mycket. Efter ett par glas Prosecco promenerade vi under varsitt paraply till själva banketten. Yours truly är mycket nöjd med sin placering och sin bordskavaljer. Jag fick nämligen den stora äran att sitta bredvid en av stadens stora stoltheter. Han heter Kennet Andersson, ser ut så här och närmare presentation är väl totalt överflödig. Visst är jag väl en Lyckans Ost...



Att kalasa på en söndag får emellertid vissa konsekvenser. Som t ex ett uppdämnt sömnbehov. Visserligen är jag rätt rutinerad, men att komma hem vid pass 01.30 natt till måndag, därtill något förfriskad, tillhör definitivt inte vanligheterna. Som en följd av detta blev det en mycket tidig kväll igår. Bristen på nattvila har dock ännu inte riktigt kompenserats och därför är det med en viss tillfredsställelse jag ser fram emot kvällen idag. MiML har just dragit ut för att umgås med diverse kollegor. Efter att ha tillbringat i princip hela dagen i ett mastodontledningsgruppsmöte så har jag för egen del inhandlat det senaste numret av Vakre Hjem, skall strax tillaga en Viktväktartortilla med rökt kalkon, brieost light, melon, paprika och lite nötter. Allt för att eventuellt avnjutas tillsammans med ett glas vin och den underbara tidskriften. Och sen, mina vänner, till sängs. Garanterat senast 21.30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0